Zwanger en sport met LINDA

Steeds meer vrouwen doen aan sport en willen dit voortzetten tijdens hun zwangerschap. De bestaande zwangerschapsgym voorziet niet in deze behoefte. Er bestaat veel onzekerheid bij zwangere dames over de juiste bewegingsvormen tijdens de zwangerschap. Vrouwen stoppen daarom vaak met sporten tijdens de zwangerschap. Niet nodig! Blijf sporten dit heeft veel positieve effecten.

Fitter tijdens je zwangerschap.
Onderzoek toont aan dat sporten tijdens de zwangerschap veilig is en juist veel positieve effecten heeft op moeder en baby. Het heeft geen invloed op de hoeveelheid en samenstelling van de borstvoeding en geen nadelige invloed op de groei van de baby.

Zwanger zijn is een top(sport)prestatie
De bevalling moet ook al gezien worden als een top(sport)prestatie. Hoe beter de conditie is, hoe makkelijker en soepeler de bevalling (vaak) verloopt. Iedere sporter zorgt voor een goede voorbereiding op de grote topprestatie. Zo kan jij ook als zwangere vrouw je conditie bijhouden en je zo lichamelijk en geestelijk voorbereiden op een topprestatie.

Stabilisatie van de onderrug en het bekken
Aan het begin van de zwangerschap is het nodig om een algemeen goede stabilisatie van de rug te creëren en een goede controle over de diepste buikspier te ontwikkelen. Deze speelt een hoofdrol voor de  stabilisatie van de onderrug en het bekken. Met het toenemende gewicht en grote van het kind zullen de onderrug en het bekken het steeds zwaarder krijgen. Een goede stabilisatie is de basis voor een goede houding. Hiermee kan je later veel zwangerschapskwalen verlichten en voorkomen.

Welke sport is geschikt?

  • Yoga / Pilates
  •  Buik Billen Benen (BBB)
Om zelf te doen:
  • Wandelen
  • Zwemmen

Waarom sporten tijdens de zwangerschap met LINDA?

  • Sporten bevordert de algehele fitheid en versterkt de spieren.
  • Ter voorkoming / bestrijding bekkenpijn.
  • Ter voorkoming / bestrijding rugklachten.
  • Ter voorkoming / bestrijding bekkenbodemklachten & incontinentie.
  • Ter voorkoming / bestrijding van overgewicht.
  • Het is heerlijk voor de ontspanning. 

Groepslessen met LINDA

DagTijdstipType LesLocatie
Maandag09.30 - 10.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.00 uurBBBDorpshuis De Kil Hurwenen
20.00 - 21.00 uurYoga/PilatesDorpshuis De Kil Hurwenen
DinsdagGeen les
Woensdag10.15 - 11.15 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.15 uurBootcampOutdoor Rossum
20.15 - 21.15 uurKettlebell CircuittrainingDorpshuis De Kil Hurwenen
DonderdagGeen les
Vrijdag09.00 - 10.00 uurPilatesDorpshuis Alem
10.30 - 11.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.00 - 20.00 uurRunning BootcampOutdoor Rossum

Sporten tijdens de lockdown

Naar aanleiding van de nieuwe maatregelen vanuit de overheid mogen er geen groepslessen meer gegeven worden, zowel binnen als buiten.

Dit betekent dat er tot en met ten minste 19 januari alleen online groepslessen gegeven worden. Klik hier voor meer informatie en het lesrooster.

Het volgen van personal trainingen is in deze nieuwe maatregelen niet uitgesloten. Klik hier voor het aanbod in personal training.

Ik hoop je snel weer te mogen verwelkomen.

Sportieve groet,
Linda

DagTijdstipType LesLocatie
Maandag09.30 - 10.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.00 uurBBBDorpshuis De Kil Hurwenen
20.00 - 21.00 uurYoga/PilatesDorpshuis De Kil Hurwenen
DinsdagGeen les
Woensdag10.15 - 11.15 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.15 uurBootcampOutdoor Rossum
20.15 - 21.15 uurKettlebell CircuittrainingDorpshuis De Kil Hurwenen
DonderdagGeen les
Vrijdag09.00 - 10.00 uurPilatesDorpshuis Alem
10.30 - 11.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.00 - 20.00 uurRunning BootcampOutdoor Rossum