Kettlebell circuittraining met LINDA

Wat is een Kettlebell?
Een kettlebell is een trainingsgewicht van gietijzer. Het ziet er uit als een ouderwets kanonskogel met daaraan een handvat. Van oorsprong wordt de kettlebell ook wel “girya” of “ball of strength” genoemd en is ontstaan in het oude Rusland.

Combinatie kracht en cardio
Oefeningen met de kettlebell combineren krachttraining en cardiotraining, iets dat maar weinig sportmethodes doen. Het betekent dat kettlebelltraining op beide gebieden afzonderlijk iets minder effectief zijn dan pure training op één gebied, maar dat ze als overalltrainingen juist veel sneller voor resultaat zorgen.

Vaak zijn twee of drie korte trainingen per week al voldoende om snelle lichamelijke verbetering te zien. Bij veel andere fitnessmethoden duurt dit vaak veel langer. Dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen en zowel voor mensen die af willen vallen als voor mensen die sterker willen worden.

Core training is een populaire vorm van trainen. Met Kettlebell gaan we nog een stapje verder. De uiteindelijke doelstelling van Kettlebell is om de kracht van de core spieren te vertalen naar een beweging in de ledematen.
Kracht ontstaat vaak door bewegingen rondom het heupgewricht. De aanzet van de kracht komt vanuit de core spieren en dit is de reden waarom een sterke core zo belangrijk is.

Waar: April t/m oktober: outdoor in Rossum | November t/m maart: Dorpshuis de Kil in Hurwenen.

Wanneer: Woensdag | 20:15 – 21:15 uur

Wat neem je mee?
Vanaf de eerste les:
* Handdoek
* Matje
* Sportschoenen
* Lekker zittende kleding
* Flesje drinken

Na een aantal lessen:
Je eigen Kettlebells

Meld je nu aan via info@lindasportencoaching.nl en kom ervaren hoe fijn het is om met een gezellige groep mensen te sporten.2

Waarom Kettlebell circuittraining met LINDA?

  • Omdat jij krachttraining en cardiotraining wilt combineren.
  • Omdat jij graag snel lichamelijke verbetering wilt zien.
  • Omdat je het leuk vindt om met jouw grenzen op te zoeken met de kettlebell.
  • Omdat je van gezelligheid houdt en graag samen met anderen sport.

Groepslessen met LINDA

DagTijdstipType LesLocatie
Maandag09.30 - 10.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.00 uurBBBDorpshuis De Kil Hurwenen
20.00 - 21.00 uurYoga/PilatesDorpshuis De Kil Hurwenen
DinsdagGeen les
Woensdag10.15 - 11.15 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.15 uurBootcampOutdoor Rossum
20.15 - 21.15 uurKettlebell CircuittrainingDorpshuis De Kil Hurwenen
DonderdagGeen les
Vrijdag09.00 - 10.00 uurPilatesDorpshuis Alem
10.30 - 11.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.00 - 20.00 uurRunning BootcampOutdoor Rossum

Sporten tijdens de lockdown

Naar aanleiding van de nieuwe maatregelen vanuit de overheid mogen er geen groepslessen meer gegeven worden, zowel binnen als buiten.

Dit betekent dat er tot en met ten minste 19 januari alleen online groepslessen gegeven worden. Klik hier voor meer informatie en het lesrooster.

Het volgen van personal trainingen is in deze nieuwe maatregelen niet uitgesloten. Klik hier voor het aanbod in personal training.

Ik hoop je snel weer te mogen verwelkomen.

Sportieve groet,
Linda

DagTijdstipType LesLocatie
Maandag09.30 - 10.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.00 uurBBBDorpshuis De Kil Hurwenen
20.00 - 21.00 uurYoga/PilatesDorpshuis De Kil Hurwenen
DinsdagGeen les
Woensdag10.15 - 11.15 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.15 - 20.15 uurBootcampOutdoor Rossum
20.15 - 21.15 uurKettlebell CircuittrainingDorpshuis De Kil Hurwenen
DonderdagGeen les
Vrijdag09.00 - 10.00 uurPilatesDorpshuis Alem
10.30 - 11.30 uurSenioren fitOude Bosscheweg 15, Zaltbommel
19.00 - 20.00 uurRunning BootcampOutdoor Rossum